Volvo 240 & 260 relaterade ämnen.

Moderator: Moderator

av happywork 07 nov 2018, 10:11
Prevent particles from entering
(1) ferromagnetic impurities and particles are not allowed to enter the magnetic transmission and bearing friction pairs. (2) After conveying the medium which is easy to crystallize or precipitate, it should be flushed in time (after stopping the pump, water should be poured into the pump chamber, and discharged clean after running for 1 minute), so as to ensure the service life of the sliding bearing. (3) when conveying medium containing solid particles, it should be filtered at the inlet of the pump pipe.5.5kw 20m Head Self Priming Water Pump
2. prevent demagnetization.
(1) the magnetic moment can not be designed too small. (2) it should be operated under prescribed temperature conditions, and the temperature of medium should be strictly prohibited. The platinum resistance temperature sensor can be installed on the outer surface of the isolation sleeve of the magnetic pump to detect the temperature rise in the annulus area, so as to alarm or stop when the temperature exceeds the limit.
3. prevent dry friction
(1) no idling is strictly prohibited. (2) it is strictly prohibited to evacuate the medium. (3) When the exit valve is closed, the continuous running time of the pump shall not exceed 2 minutes to prevent the magnetic drive from overheating and failure. 3. can not be used in systems with pressure.
Because of the existence of a certain system in the cavity of the magnetic pump and the use of "static bearings" in the magnetic pump, the series of pumps must not be used in the pressurized system. Positive and negative pressure are not feasible.Alxes 40000 Liters Semi Trailer Truck Stainless Steel Vacuum Pump Tanker
(1) Because the cooling and lubrication of magnetic pump bearings depend on the conveyed medium, it is absolutely forbidden to operate empty, and at the same time, it is avoided to operate in time and space when the power is cut off in the middle of the work and restart.
(2) In the medium being transported, if solid particles are contained, a filter shall be added to the inlet of the pump: if ferromagnetic particles are contained, a magnetic filter shall be added.
(three) the ambient temperature of the pump should be less than 40 C, and the temperature rise of the motor must not exceed 75 C.
(four) the transported medium and its temperature should be within the allowable range of pump materials. The service temperature of engineering plastic pump is < 60 C, the service temperature of metal pump is < 100 C, the conveying suction pressure is not more than 0.2 MPa, the maximum working pressure is 1.6 MPa, the density is not more than 1600 Kg/m3, and the viscosity is not more than 30X10-6m2/S liquid without hard particles and fibers.
(5) For the conveying fluid, which is easy to precipitate and crystallize, it should be cleaned in time after use, and the liquid accumulated in the pump should be discharged.
(6) After 1000 hours of normal operation of the magnetic pump, the wear of the bearing and the end moving ring should be disassembled and inspected, and the vulnerable parts that are not suitable for reuse should be replaced.
Pacific Edj Packaged Fire Fighting Pump Unit

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster

Presentation

Vi är Volvoentusiaster som tycker om att skriva om Volvobilar. Även om det är ett bra märke så kan det bli fel ibland eller att man vill ha den utsmyckad med tuffa saker, hur som helst så har ni kommit rätt då vi alla tycker om Volvo.

Som medlem får du tillgång till den lite mer exklusiva delen som innehåller bland annat Köp & Sälj och Projekttrådarna som andra medlemmar lagt upp. Så varför inte kika in och bli medlem direkt.

Kontakta oss

SUPPORTAVDELNINGEN

problem med sidan,inloggning m.m Maila Supportavdelningen

FORUMANSVARIG

Maila Ansvarig person

Om oss

Den skyldiga till Volvoforum.se™ är en biltokig skåning i sina bästa dagar vid namn Anders ”BamZe” Gunnarsson. Det var även BamZe som grundade Volvoforum från första början år 2006. Konceptet var att vi ville ha ett forum där alla som var intresserade av Volvo samlades. Yngre som äldre med nya som gamla bilar men med en och samma sak gemensamt, Volvo!

Målet med Volvoforum är att det ska vara en samlingsplats för alla Volvoentusiaster. Ett forum där man ska kunna finna allt ifrån info om problemlösning till olika träffar och företagserbjudanden. Vi har sett en del danska och norska användare på senare tid, men vi siktar på att hålla det på svensk nivå just nu. Våra idéer och tankar går i att vi ska åka runt i Sverige på både träffar och evenemang och visa upp att vi finns.

VOLVOFORUM

Forumet för oss som kör Volvo
cron